معرفی صنایع

معرفی برترین صنایع اصفهان

معرفی صنایع

معرفی برترین صنایع اصفهان

  • ۰
  • ۰

در حال حاضر بالاترین استاندارد کیفی ورق گالوانیزه ،در صنایع خودروسازی استفاده می شود.این ورق ها مورد استفاده ی گسترده ای از سوی سازندگان خودرو قرار میگیرند، زیرا پس از رنگ آمیزی ،مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی از خود نشان میدهد.

در اوایل دهه ی 90 میلادی ،فولاد همواره در تولید خودرو مورد استفاده قرار میگرفت،اما در بازار آمریکای شمالی ،تقاضا برای فولاد مقاوم در برابر زنگ زدگی، به اندازه ی کافی زیاد نبود.بنابراین تولید گنندگان خودرو رغبتی برای استفاده از گالوانیزه از خود نشان ندادند.درحقیقت این امر تا اواخر دهه ی 80 ،که  ژاپنی ها واردات اتومبیل با ویژگی ضدزنگ را شروع کردند -زیرا فولاد گالوانیزه ،به دلیل آب و هوای ساحلی ژاپن ،امری ضرروی بود-ادامه یافت.پس از آن بازار های غربی ،مزیت تجاری این ماده را کشف کردند.درآن زمان اتومبیل های ساخت آمریکای شمالی ، به دلیل زنگ زدگی دچار مشکلات زیادی می شدند و مشکلاتشان به قدری جدی بود که با زنگ آمیزی حل نمیشد.بنابراین ،خودروسازان غربی، استانداردهای خاصی را برای تضمین کیفیت ، اعمال کردند.تغییر خطوط تولید برای تولید مبتنی بر فولاد گالوانیزه، افزایش هزینه و زمان تولید را سبب می شد.اما با این حال آنها ،برای دوام در بازار رقابتی ،تغییر و تحول خطوط تولید را آغاز نمودند.این تغییرات عمده منجر به پیدایش خطوط آبکاری الکتریکی شد.

الکتروگالوانیزه ،فرایندی است که طی آن ، فولاد را با لایه ای از روی میتوان پوشش دهی کرد تا مانع از زنگ زدگی قطعات شود.این فرایند شامل آبکاری (احیای کاتیون بوسیله ی جریان الکتریکی و نشاندن یک لایه فلز روی بروی فولاد)است. آبکاری روی در ابتدای قرن 20 ام میلادی توسعه یافت ، در آن زمان این الکترولیت براساس سیانید بود اما در دهه ی 60 میلادی با معرفی اولین الکترولیت مبتنی بر کلرید اسید ، یک نوآوری مهم اتفاق افتاد.

در دهه ی 80 شاهد بازگشت الکترولیت های قلیایی بودیم اما دیگر از سیانید استفاده نمیشد.

در اواسط دهه ی90 درحالیکه الکتروگالوانیزه، تنها فرایندی بود که برای کیفیت خودرو تایید شد،روش دیگر گالوانیزه HDG نظر خودروسازان را به خود جلب نمود.این تکنیک در صنایع دیگر مورد استفاده قرار میگرفت اما هنوز به سطح کیفیت لازم برای خودرو ها نرسیده بود.

امروزه استفاده از بدنه های روکش دار روی ، برای ساخت خودرو ، یک روش استاندارد است ،بدنه ی سفید یک اتومبیل حدودا بالای 80% اتومبیل را تشکیل میدهد.که تمام این 80% از فولاد گالوانیزه است.

مقاومت در برابر زنگزدگی فولاد گالوانیزه ،میتواند یک ابزار بازاریابی مناسب برای صنعت خودرو سازی باشد، زیرا می تواند مقاومت و طول عمر آنرا ، برای مشتریان تضمین نماید.

2. کاربرد ورق گالوانیزه در صنعت حمل و نقل

اتومبیل و هواپیما ،مقادیر زیادی از فولاد گالوانیزه را مصرف مینماید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی