معرفی صنایع

معرفی برترین صنایع اصفهان

معرفی صنایع

معرفی برترین صنایع اصفهان

  • ۰
  • ۰

مقدمه

در دنیای امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تحرک افراد بسیار کمتر شده و در واقع به زندگی کم تحرک روی آورده‌اند. این امر نه تنها از نظر روحی بر آنها تاثیر خواهد گذاشت، بلکه جسم افراد هم بر اثر نشستن طولانی مدت آسیب خواهد دید. ورزش یکی از ابزارهایی است که از این آسیب‌ها جلوگیری کرده و سلامتی را به ارمغان می‌آورد. یکی از این رشته‌های ورزشی، ایرهاکی است. شما یا فرزندتان ممکن است به دفعات زیاد، این نوع ورزش را در باشگاه‌های ورزشی و مجموعه‌های بازی کودکان از نزدیک دیده باشید. ایرهاکی‌ها برای تمامی سنین از جمله کودکان و بزرگسالان مناسب می‌باشد. در این مطلب به بررسی نکاتی درباره تجهیزات دستگاه ایرهاکی‌ خواهیم پرداخت.

تجهیزات دستگاه ایرهاکی‌

ورزش ایرهاکی چیست؟

یکی دیگر از ورزش یا بازی‌های محبوب میان کودکان و بزرگسالان ورزش ایرهاکی می‌باشد. همانطور که از نام این بازی برمی‌آید، یک نوع هاکی روی یخ بوده است. در این بازی بازیکنان به وسیله دسته‌هایی که در اختیار دارند، گوه‌ها را به طرف دروازه‌های حریف یا طرف مقابل هدایت می‌کنند. اما هاکی روی میز کم کم به وسیله کارمندان بیلیاردی که در شهر برانزویک زندگی می‌کردند شکل گرفت. آنها از سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ به ابداع این ورزش پرداختند.

 حال شکل این بازی به صورت رومیزی است، که دو یا چهار نفر بازیکن یک توپ را به وسیله دسته‌های مخصوصی بر روی میز صافی برای یکدیگر به چرخش در می‌آورند. میزهای هاکی دارای دو شکاف در دو قسمت میز است، که به عنوان دروازه هر دو تیم در نظر گرفته شده و توپ یا گوی باید وارد آن گردد. اگر قصد دارید این نوع ورزش را به صورت کاملا حرفه ای انجام دهید می توانید بر روی کلمه بازی ایرهاکی چیست کلیک کنید.

انواع بازی ایرهاکی

اصولاًاین نوع ورزش یک بازی هیجان انگیز است، که شما به راحتی می توانید آن را در منزل خود داشته باشید. تنها بازی که هیچگونه محدودیت سنی نخواهد داشت، همین بازی است. ایرهاکی‌ها در مدل و نمونه‌های متفاوتی در بازار وجود دارند. مهمترین آنها عبارتند از ایرهاکی‌های خانگی، ایرهاکی‌های فول آپشن، ایر هاکی‌های  اسباب بازی، ایرهاکی‌های باشگاهی، تمام برقی، ضد خش و غیره می‌باشند. برای اطلاع از مشخصات انواع میزهای ایرهاکی و بررسی جدیدترین نمونه های آن ها، می توانید بر روی انواع میزهای ایرهاکی کلیک کنید.

انواع بازی ایرهاکی

تجهیزات دستگاه ایرهاکی‌

تجهیزات دستگاه ایرهاکی‌ که در این نوع بازی مورد نیاز می‌باشد، میزهای صاف و کاملاً مسطح هستند. از دیگر دیگر لوازم جانبی می‌توان به گوی‌های ایرهاکی اشاره کرد. این گوها از جنس مواد پلی کربنات می‌باشند که به راحتی می‌توانند به روی میز حرکت کرده و اصطکاکی ایجاد نکنند. دور میزهای آن همانند میزهای ایرهاکی‌های فول آپشن، نرده‌های محافظی نصب شده که گوی‌ها حفظ شوند و به سمت بیرون رانده نگردند.

 یکی دیگر از ادوات این بازی دسته یا همان چوب‌های بازی است، که بازیکنان توسط همان چوب‌ها گوی‌ها را به سمت میز حریف سوق می‌دهند. رنگ گوی‌ها اصولاً به رنگ‌های سبز، قرمز و زرد در نظر گرفته می‌شوند. شکل گوی‌ها تنها به صورت دایره نیست. بلکه در بسیاری از مسابقات جهانی از شکل‌های مربع مثلث شش ضلعی و غیر هم استفاده شده است.

گوی های ایرهاکی

مزایای استفاده از ایرهاکی‌های فول آپشن

بازی ایرهاکی خود به تنهایی ویژگی و مزایای خاصی را به دنبال دارد. اما در ایرهاکی‌های فول آپشن که از امکاناتی نظیر موتور قدرتمند، ساختار میز متفاوت، نورپردازی میز و دسته‌های متعدد تشکیل شده دارای یک سری مزایا خاص و ویژه هستند، که به آن اشاره می‌کنیم.

  • این بازی موجب ایجاد تشکیل آدرنالین در خون شده و آدرنالین یک ماده شیمیایی است که با ترشح شدن در بدن موجب افزایش بینایی، رفلکس، استقامت و قدرت خواهد شد.
  • بازی با این ورزش موجب عملکرد و رفلکس سریعتر چشم می‌شود.
  • ایرهاکی همانند ورزش تنیس روی میز هماهنگی مطلوبی را بین دست و چشم ایجاد خواهد کرد.
  • در این ورزش تحرک بدنی بسیار بالا شده، در نتیجه چربی سوزی خوبی هم در این راستا انجام می‌گیرد.
  • قدرت تمرکز شخص بزرگسال و کودک‌تان را به شدت بالا می‌برد.

ویژگی دستگاه ایرهاکی فول آپشن

در قسمت بالا در مورد تجهیزات جانبی ایرهاکی‌های ساده صحبت کردیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر از امکانات و تجهیزات به کار رفته در ایرهاکی، می توانید مقاله مرتبط ایرهاکی فول آپشن را مطالعه کنید.

ایرهاکی‌های فول آپشن هم دارای یکسری لوازم جانبی مخصوص هستند، که به آن اشاره خواهیم کرد.

  • داشتن سنسور تشخیص ضربه

اطراف و دور میز را سنسورهایی کار گذاشتند، که هنگام برخورد گویی‌ها با میز، این سنسور تعداد دفعات ضربه را به راحتی می‌شمارد. همچنین تعداد گل‌هایی که به ثمر رسیده را هم ثبت و ضبط می‌کند.

  • داشتن صفحه نمایش دیجیتال

یکی از آیتم‌های مهمی که در ایرهاکی‌های فول آپشن بسیار به چشم می‌خورد، وجود صفحه نمایش دیجیتال است. شما با استفاده از این صفحه نمایش تنظیمات اساسی میز را به راحتی بر روی دستگاه مشخص می‌نمایید. این صفحه نمایش تعداد گل‌ها، خطاها و مدت زمان سپری شدن  بازی و خیلی از موارد دیگر را به راحتی نمایش می‌دهد.

  • نورپردازی زیبا

بسیاری از میزهای هاکی از قابلیت نورپردازی بالا برخوردارند. نورپردازی در اطراف و حاشیه میز به عنوان یک رقص نور زیبا جلوه خاص را به میز می‌بخشد. البته با اضافه شدن این قابلیت به میز، قیمت میز قاعدتاً بیشتر خواهد شد. نورهای ایجاد شده باید مناسب با چشم باشند.

نورپردازی میز ایرهاکی

  • توانایی اتصال به سیستم اتوماسیون

بعضی از دستگاه‌های ایرهاکی توانایی اینکه به دستگاه‌های کارت خوان و اتوماسیون وصل شوند، را دارند. از این سیستم در شهر بازی‌ها برای تسویه حساب، زمان بازی استفاده می‌شود.

  • ۰۲/۰۳/۰۹
  • انصاری انصاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی