معرفی صنایع

معرفی برترین صنایع اصفهان

معرفی صنایع

معرفی برترین صنایع اصفهان

  • ۰
  • ۰

هبلکس یک نوع بتن متخلخل است، که در ساختمان ها قابل استفاده میباشد. از مزایای هبلکس می توان به مقاومت فشاری بالا و وزن پایین آن اشاره کرد. لوله گذاری و سیم کشی در ساختمان هایی که در آن ها هبلکس به کار رفته است به راحتی انجام می گیرند. زیرا هبلکس به راحتی به وسیله ی اره برش می خورد و فرو رفتن میخ و پیچ در آن آسان است.  از ویژگی های قابل توجه هبلکس مقاومت بالای آن در برابر آتش می باشد هم چنین عایق خوبی در برابر حرارت و صدا است . با توجه به قانون های جدید برای عایق بودن ساختمان ها که باید حتما رعایت شود. اگر از هبلکس برای دیوارها استفاده کنند، دیگر نیازی به عایق کاری دوباره ندارند.

در این مقاله قصد دارم درخصوص مزایای هبلکس در ساختمان سازی مطالبی را به شما ارائه دهم. اگر شما نیز قصد ساختمان سازی دارید، برای خرید بلوک هبلکس و مصالح ساختمانی، بلوک هبلکس برادران اسدی که بزرگ ترین تامین کننده ی مصالح ساختمانی در ایران و عراق هستند را به شما پیشنهاد می کنم.

علت استفاده از هبلکس در ساختمان سازی:

 از دلیل هایی که باعث شد که به فکر ساختن هبلکس بیفتند این بود که به محصولی دست پیدا کنند که هم سبک باشد و زمان ساختمان سازی را کم تر و راحت تر کند و هم این محصول در برابر حرارت، صدا، و آتش سوزی، عایق و دارای استحکام و پایداری باشد. که همه این خصوصیات ها را در هبلکس می توان مشاهده کرد.

مزایای هبلکس:

هبلکس دارای مزایای زیادی است که باعث صرفه جویی در زمان ساختمان سازی و صرفه جویی در هزینه های ساخت می گردد، در ادامه به چند مورد از این مزایا اشاره خواهم کرد.

پایین بودن وزن هبلکس:

از بارزترین ویژگی های هبلکس پایین بودن وزن آن نسبت به مصالح دیگر به ویژه آجر می باشد. وزن یک عدد هبلکس یک چهارم وزن آجر است.

مقاومت هبلکس در برابر زلزله:

مصالح سبک ساختمان سازی مقاومت بیشتری در برابر زلزله دارند ساختمان هایی که در آنها هبلکس به کار رفته شده در برابر تنش های بیرونی و فشارها مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند، هم چنین هبلکس باعث می شود که وزن ساختمان پایین تر آمده و در نتیجه در برابر زلزله مقاوم تر باشد.

عایق بودن هبلکس در برابر حرارت:

از مزایای دیگر هبلکس عایق بودن آن در برابر حرارت می باشد که طبق قانون های جدید تصویب شده که ساختمان ها باید عایق باشند استفاده از هبلکس کار مهندسان ساختمان سازی را راحت تر کرده است و دیگر نیازی به عایق بندی مجدد نمی باشد.

عایق بودن هبلکس در برابر آتش گرفتن:

انتقال حرارت در هبلکس به کندی صورت می گیرد. استفاده سلیس در ساختار هبلکس باعث شده که هبلکس در برابر سوختن مقاوم باشد. در قسمت هایی از ساختمان که در آن هبلکس به کار رفته است، آتش به سختی منتقل می گردد. جلوگیری از منتقل شدن آتش از مزایای های مهم هبلکس به شمار می آید. هبلکس به کار رفته در ساختمان، به خوبی در هنگام آتش سوزی جان  اعضای دیگر ساختمان را حفظ می نمایند. و خسارت های جانی و مالی را به کم ترین میزان می رسانند. زمانی که در اتاق یا ساختمانی که در آن هبلکس بکار رفته شده است، آتش سوزی اتفاق بیفتد، در صورت آتش سوزی یک اتاق، آتش به اتاق‌های دیگرانتقال نمی یابد و با فرار از آن اتاق جان شما در امان خواهد بود.

مزایای بلوک AAC

برای آتش نشان ها خاموش کردن یک اتاق راحت تر از یک ساختمان است، بنابراین به هنگام آتش سوزی در ساختمان هبلکس، باید درهای اتاقی که مشتعل شده را ببندید و به سرعت با آتش نشانی تماس بگیرید. عایق بودن دیوارهای هبلکس نسبت به آتش به قدری بالاهست که حتی گرمای انتقالی به اتاق بغلی به حدی پایین است که حتی یک کاغذ هم آتش نمی گیرد. در نتیجه ضروری است که در کتاب خانه ها از دیوارهای هبلکس‌ استفاده شود تا از کتاب‌های آن جا برای همیشه محافظت کنند.

بلوک دیواری هبلکس

صرفه جویی در زمان و هزینه ساخت و ساز:

 بلوک های هبلکس ابعادی بزرگ تر از مصالح دیگر دارند. دیوار چینی با هبلکس به اندازه ای راحت هست که حتی کارگر معمولی هم قادر به دیوار چینی با هبلکس می باشد. به علاوه وزن پایین هبلکس به حمل آن توسط کارگران سرعت بخشیده است. شما در مقایسه با آجر برای خریداری هبلکس هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. زیرا برای هبلکس حتی به ملات سیمان کمتری نیاز دارید، که همه این هزینه های کارگری، انتقال، دیوار چینی و مصرف ملات کم تر نسبت به هزینه های مصالح قدیمی تر ،کم تر خواهد بود.

هبلکس عایق سر و صدا:

 از بزرگ ترین معضلات ساختمان‌های امروزی ، معضل سر و صدا می باشد. بویژه در ساختمان‌های دو واحده یا چند واحده ی بزرگ، مشکلات سر و صدای همسایه های کناری وجود دارند، از مزیت های هبلکس کاهش میزان سر و صدای خروجی از دیوارها است. در ساختار هبلکس حباب‌های ریز هوایی وجود دارند که به هنگام برخورد صدا با آن ها، می شکنند و صدا را منتقل نمی کنند. فقط درصورت دسیبل‌های بالا صدا قادر به عبور از دیوارهای هبلکس می باشد.

هبلکس عایق رطوبت و یخ زدن است:

از مزایای مهم هبلکس عایق بودن آن در برابر رطوبت می باشد. در استان‌های شمالی با بارش شدید باران استفاده از هبلکس گزینه ی مناسبی است. میزان رطوبت نفوذی به داخل خانه های ساخته شده با هبلکس بسیار کم تر از ساختمان‌های قدیمی با بلوک‌های سیمانی هست. ساختار هبلکس متخلخل بوده و حتی خیس کردن آن هم راحت نمی باشد.

حتی در زمان شکستگی یا ترکیدگی لوله ساختمان، بلوک‌های هبکلس فقط در مکان شکستگی لوله نم می دهند. وپیدا کردن محل ترکیدگی در این نوع ساختمان ها ساده می باشد. هم چنین به دلیل جذب پایین رطوبت توسط هبلکس، دیوارها هرگز یخ نمی زنند. دیوارهای یخ زده آسیب پذیرند و پس از گذشت زمان باعث فرو ریختن ساختمان می شوند.

نتیجه گیری:

با توجه به تمام مزایای گفته شده برای بلوک هبلکس، خرید بلوک هبلکس تهران یک سرمایه گذاری بلند مدت است. برای خرید مصالح ساختمانی باید دقت بالایی داشته باشید ما در این مقاله مختصری از مزایای بلوک هبلکس را بیان کردیم. برای خریدی راحت و مطمئن با ما در ارتباط باشید.

  • ۰۲/۰۳/۰۹
  • انصاری انصاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی