معرفی صنایع

معرفی برترین صنایع اصفهان

معرفی صنایع

معرفی برترین صنایع اصفهان

  • ۰
  • ۰

ایمپلنت یا پروتز، کدام یک بهتر است؟

کاشت ایمپلنت دندان یکی از پرتقاضاترین روش ها در کلینیک دندانپزشکی است و این به دلیل نیاز و ترجیح لبخندی سالم تر، زیباتر و هماهنگ تر است. انگیزه ها و مزایای متعددی در پس استفاده از ایمپلنت دندان اصفهان وجود دارد. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری برای رفع همه ابهامات خود هستید، مثلاً ارزش ایمپلنت های دندانی، انواع، مراقبت و مزایای آنها، در جای درستی هستید! قبل از انجام کاشت ایمپلنت، آن را با جزئیات در این راهنمای کامل بررسی کنید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان و همچنین سایر روش های زیبایی با بازگرداندن لبخند و عزت نفس مرتبط است و بر اساس جایگزینی بخشی از دندان از دست رفته است. دلایل متعددی برای از دست دادن دندان وجود دارد، مانند بروز تروما و بیماری های پریودنتال. بنابراین، این روش بهترین گزینه در این موارد است که قطعی ترین و در دسترس ترین راه حل است. ایمپلنت دندان علاوه بر ایجاد اثر زیبایی شناختی بهتر، قادر به بازیابی عملکردهای جویدنی کافی و متعادل است و در نتیجه سلامت و تندرستی دهان و دندان بیمار را بازیابی می کند. ایمپلنتولوژی همچنین می تواند جایگزینی برای جایگزینی پروتزهای متحرک باشد، زیرا آنها ثبات، ایمنی و راحتی بیشتری را برای استفاده فراهم می کنند. در نهایت، این یک جایگزین مصنوعی است که به دنبال بازگرداندن طبیعی قوس دندانی از طریق تکنیک ها و انواع مواد مختلف است.

 

ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟

ایمپلنت دندانی با استفاده از یک وسیله جانبی فلزی ساخته می شود که از طریق جراحی در ناحیه استخوان فک بالا یا فک پایین قرار می گیرد و در داخل لثه است که این ساختار نقش حمایتی برای دندان تولید شده توسط دندانپزشک دارد و به عنوان ریشه جزء عمل می کند. برای این کار بهترین دندانپزشک ایمپلنت دندان در اصفهان برشی در بافت لثه ایجاد می کند تا به محل مورد نظر برسد. از طریق این برش، دندانپزشک قادر است استخوان را پایه ایمپلنت کند. سپس حداقل سوراخ در استخوان ایجاد می شود تا محل اتصال بین پین تیتانیوم در ساختار استخوان ایجاد شود که به لوازم جانبی امکان تثبیت بهتر را می دهد. پس از وارد کردن تکیه گاه به لثه، آنها در قوس دندانی ادامه می‌دهند تا دندانپزشک در این لحظه بتواند پروتز، دندان مصنوعی را بسازد. پروتز و همچنین ایمپلنت را می توان از مواد مختلف، ترجیحاً کره ای و  چینی ساخت. در پایان جراحی، بخیه در محل ایجاد می شود. شایان ذکر است که کاشت ایمپلنت تنها توسط جراح دندانپزشک آموزش دیده انجام می شود که آنالیز ساختار استخوان را از طریق رادیوگرافی و توموگرافی انجام می دهد.

تفاوت بین ایمپلنت و پروتز دندان

پروتزها، مانند ایمپلنت، لبخندی را که در اثر از دست دادن دندان تحت تاثیر قرار می گیرد، تغییر می دهند. این به صورت مصنوعی، اما به دنبال مطابقت با طبیعی بودن قوس دندانی اصلی است. تکنیک هایی که شامل این لوازم جانبی دندانپزشکی ایمپلنت می شود، انواع تکنیک ها و مواد غیر سمی را امکان پذیر می کند، آنها خود را در میان دندان های طبیعی استتار می کنند. با این حال، حتی اگر هر دو لوازم جانبی وظیفه جایگزینی یک یا چند دندان را دارند، از نظر فرآیندهایی که می توانند مکمل یکدیگر باشند، متفاوت هستند. در حالی که ایمپلنت وظیفه جایگزینی ریشه دندان را بر عهده دارد، پروتز به ساختار دندانی که بالای خط لثه است، می رسد. بنابراین، برای بازیابی ساختار کامل دندان، ایمپلنت باید به یک پروتز متصل شود. با این حال، فرآیندی که شامل پروتز می شود لزوماً نیازی به پیوند با کاشت ایمپلنت ندارد و ممکن است گزینه ای برای کسانی باشد که می خواهند لبخند خود را به روشی کمتر تهاجمی ترمیم کنند.

شایان ذکر است پروتز می تواند ثابت و متحرک باشد. در حالی که ثابت می تواند ایمنی بیشتری را در حین استفاده ارائه دهد، قابل جابجایی می تواند به نفع بهداشت دهان و دندان باشد. علاوه بر این، بسته به میزان دندان های از دست رفته، می تواند کلی یا جزئی باشد.

دلایل از دست دادن دندان

علل مختلفی پشت از دست دادن دندان ها و قبل از نرم شدن آنها وجود دارد. با این حال، 4 دلیل اصلی وجود دارد:

پوسیدگی

از دست دادن دندان به دلیل پوسیدگی بسیار رایج است، زیرا به دلیل عادت های بد و تجمع پلاک باکتریایی است که این وضعیت می تواند عوارض تعیین کننده ای برای بیرون آمدن دندان ایجاد کند. در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و عدم درمان، پوسیدگی می تواند به سرعت به مشکل لثه تبدیل شود و باعث از دست دادن دندان شود.

بیماری پریودنتال

بیماری پریودنتال، ژنژیویت یا پریودنتیت، معمولاً علت اصلی از دست دادن دندان است که بهداشت نامناسب دهان و دندان علت اصلی آن است. پریودنتیت از طریق تجمع بقایای غذا و تکثیر باکتری ها در دهان ایجاد می شود و باعث می شود لثه مستعد التهاب شود. این التهاب می تواند در طول زمان تکامل یابد و در نتیجه باعث تضعیف تکیه گاه دندانی شود. با این کار، علاوه بر از دست دادن استخوان، به دلیل فقدان بافتی که این جزء را احاطه کرده است، دندان از بین می رود.

دندان قروچه

دندان قروچه یک اختلال مزمن است که مسئول عادت بد دندان قروچه است. تماس بین قوس ها معمولاً به طور غیرارادی در هنگام خواب اتفاق می افتد، اما می تواند در طول روز نیز رخ دهد. به دلیل عدم درک و عدم درمان، دندان قروچه می تواند انگیزه ایجاد کند.

سایش ساختارهای استخوانی دندان

سایش ساختارهای استخوانی دندان در اثر فشار وارده به رباط‌های پریودنتیوم، باعث می شود که دندان ها تحرک پیدا کنند و ممکن است بیفتند. ضربه علاوه بر غافلگیری های ناخوشایند که می توان از آنها اجتناب کرد، ناحیه دهان نیز مستعد حوادث است. آنها می توانند نتیجه سقوط، شوک یا تماس غیرقابل پیش بینی باشند. در مواجهه با این شرایط، رباط‌های پریودنتال که وظیفه درست قرار گرفتن ریشه‌های دندان را بر عهده دارند، استحکام خود را از دست می‌دهند و منجر به شل شدن ساختار دندان می‌شوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی