معرفی صنایع

معرفی برترین صنایع اصفهان

معرفی صنایع

معرفی برترین صنایع اصفهان

  • ۰
  • ۰

نخ نسوز و کاربرد آن

نخ نسوز انواع متفاوتی دارد اما به طور کلی به دو دسته نخ نسوز و طناب نسوز تقسیم می شود. که این نوع نخ و طناب با استفاده از متریال های متفاوت تولید می شوند که هر یک در صنایع مختلف کاربرد دارند. نمونه ای از متریال های مورد استفاده در ساخت نخ های نسوز شامل فایبرگلاس،آزبست، گرافیت، سرامیک و…  می باشد.

کاربرد نخ نسوز:

نخ های نسوز همانطور که از نامشان مشخص است در مقابل حرارت مقاومت بالایی دارد و از منفی ۲۰۰ درجه تا ۱۲۶۰ درجه سانتیگراد مقاومت نشان می دهند.  البته این نخ ها در برابر کشش ،سایش و مواد شیمیایی مقاوم هستند بنابراین در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. نمونه ای از کاربرد های نخ های نسوز را ارائه خواهیم داد.

  1. ساخت پارچه های ضد حریق
  2.  مورد استفاده در پتروشیمی پالایشگاه و نیروگاه ها
  3.  مورد استفاده در صنایع پزشکی و غذایی
  4.  درزگیری کوره ها در صنایعی همچون نفت و گاز
  5. دوخت پارچه در صنایع نساجی

برای مشاهده پروژه ها انجام شده توسط شرکت سپید صنعت اینجا کلیک کنید.

نخ نسوزانواع نخ نسوز:

همانطور که گفته شد نخ های نسوز با استفاده از متریال های مختلف ساخته می شود.و همچنین ضخامت های متفاوتی دارند که به دسته های مختلف تقسیم بندی می شوند. بنابراین نخ های نسوزدر انواع متفاوت با نام های مختص به خود شناخته می شود که در ادامه تعدادی از این نمونه ها را معرفی خواهیم کرد.

نخ نسوز آزبست:

آزبست یکی از متریال های مورد استفاده در تولید نخ های نسوز می باشد.نه نه سوزه آزبست به طور کلی به دو دسته گرد و چهارگوش تقسیم می شود.این تقسیم بندی بر اساسبافت نخ و طناب می باشد. در تولید نخ نسوز آزبست از الیاف بلند نسوز آزبست استفاده می شودکیا به صورت گرد و یا چهارگوش در هم تابیده می شوند. تحمل حرارت نخ های نسوز از بسته گرد و چهارگوش بین ۳۵۰ تا ۵۵۰درجه سانتیگراد می باشد اما سایز های آنها متفاوت است.و به همین دلیل کاربرد آنها را از یکدیگر متفاوت می‌کند.

نخ نسوز

نخ نسوز فایبر گلاس:

نخ نسوز فایبر گلاس از جمله نخ های پر کاربرد می باشد. که در دو نوع ساده و سیم دار تولید می شود .فایبرگلاس از بهترین نوع الیاف شیشه تولید می شود.توان حرارتی نخ نسوز فایبر گلاس حدود ۵۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.که البته بسته به سایز و ضخامت آن متفاوت است. اما به طور کلی نخ های نسوز فایبر گلاس علاوه بر مقاومت در برابر حرارت از لحاظ مکانیکیمقاومت بالایی دارد و همچنین خاصیت ضد زنگ و عایق الکتریکی نیز دارند.میز دارند

برای کسب اطلاعات بیشتر از روکش غلطک سیلیکونی اینجا کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی